תהליך הבדיקה והתיקון במעבדה

 

הצלחת הטיפול בתקלה היא תוצאה ישירה של שלושה גורמים קריטיים:

  1. שימוש בחלקים מקוריים
  2. ידע וניסיון מקצועי
  3. יישום תהליכי בדיקה, בקרת איכות ותיקון

 

למרות דרישותכם לטפל במכשיר במהירות, בדיקה של מכשיר טלפון אינה משימה של מה בכך.

בדיקה מהירה לעולם לא תכסה את כל האפשרויות למציאת מקור התקלה, וללא בדיקה יסודית ואפיון התקלה התיקון אינו מדויק ולפי כך מעבדות רבות כושלים בהצלחת התיקון.

ללא תהליכי אפיון מסודרים קל מאד לפסוח על מקור התקלה, לעתים תקלה במיקרופון והחלטה להחליפו אינה תפתור את התקלה והתקלה נעוצה בלוח האם ברכיב השמע למשל.

גם מכשיר שכבה מעצמו, הנטייה להסיק שמקור התקלה בסוללה מסתברת כשגויה והבעיה טמונה במעבד. 

גם ניסיון של שנים וביטחון מופרז עלולים להוביל לטעויות לכן שלבי בדיקה מסודרים ותהליכי תיקון הכרחיים להצלחה בתיקון ולשביעות רצונכם.

 

מרבית התקלות מטופלות בתוך 30 דקות בלבד

 

שלבי הטיפול במעבדה בעת כניסת טלפון לתיקון

 

שלבי התיקון כוללים בדיקה ראשונית, בדיקה משנית מעמיקה, חקר התקלה, טיפול בתקלה, בדיקה נוספת לאימות התיקון, סגירת המכשיר, ובדיקה סופית(בקרת איכות).

בכל אחד מהשלבים הללו עלול להיגרם נזק, המטרה החשובה ביותר בסופו של דבר להחזיר לכם מכשיר תקין ב 100%. 

בכל כניסה למעבדה המכשיר שלכם עובר בדיקה מקיפה לחשיפת התקלה ותקלות נוספות במידה וקיימות, בסיומם הבדיקה בעל המכשיר מקבל הסבר מפורט על התקלה והצעת מחיר.

ללא אישור הלקוח לא יבוצע התיקון או חיוב(למעט בדיקת תקלה מורכבת).

לאחר אישור הצעת המחיר המכשיר יתוקן והטכנאי יערוך בדיקה יסודית לוודא שהתיקון הצליח ושלא קיימות תקלות נוספות במכשיר.

ברגע שהתקלה ברורה למשל הצג שבור ניתן לקצר את תהליכי הבדיקה, ברגע שמהכשיר אינו נדלק או לא נטען אפשרויות התיקון נפרסות על עשרות חלקים ורכיבים קשורים והבדיקה עלולה לארוך לעתים שעה שלמה.

 

 

בדיקה תקלה סטנדרטית

אורכת כחצי שעה ונועדה לחשוף תקלות ברמת דרג א'-ב' המצריכים החלפת חלקים מודולריים ע"י ניתוקם והחלפתם בחלק חדש, כגון: צג, שקע טעינה, מצלמה וכו', לרוב התיקון מבוצע במקום עד כשעה תלוי בעומס הנתון במעבדה.

עלות הבדיקה – חינם(אין התחיבות לתקן)

 

בדיקה תקלה מורכבת

אורכת עד כמה שעות ונועדה לחשוף תקלות ברמת דרג ג'-ד' שלא ניתנות לתיקון ע"י החלפת החלק עצמו וכשאין דרך לאמת את התקלה בבדיקה הסטנדרטית, לדוגמה: מצלמה שלא פועלת והחלפתה אינה פתרה את התקלה יש צורך בבדיקת השבבים/רכיבים השולטים על תפקודה של המצלמה.

תקלה מורכבת מוגדרת בטיפול מתבקש בלוח האם, ברכיבים/שבבים כגון: רכיבי טעינה, שמע, תאורת צג, רכיבי מצלמה, נתיכים, רכיבי תקשורת, שבב wifi, רכיבי זיכרון וכו'.

הלקוח מאשר את הבדיקה המורכבת, לרוב התיקון מבוצע בתוך מספר שעות, תלוי באופי התקלה ומורכבותה.

עלות הבדיקה – 90 שקלים (עלות הבדיקה מתקזזת מעלות התיקון במידה ואושר ע"י הלקוח או תיגבה במידה והמכשיר אינו בר תיקון).

 

788